Cum văd românii parcarea modernă ideală și cât ar plăti pentru serviciile de parcare în marile orașe ale României?
Un studiu de piață realizat de Reveal Marketing Research la solicitarea Tritech Group, furnizor și integrator de sisteme automate cu bariere, în luna iunie 2020 dezvăluie detalii despre percepția românilor cu privire la parcările moderne ale centrelor comerciale.
Una din principalele concluzii ale raportului de cercetare relevă faptul că într-un procent considerabil românii sunt interesați să plătească un abonament pentru a folosi parcarea unui centru comercial dacă ar locui sau lucra în proximitatea și acest serviciu ar fi disponibil – în medie 38% (aproape 4 din 10 respondenți). Se diferențiază regiunile București-Ilfov cu 43% și Muntenia cu 49%.
În ceea ce privește preferința în funcție de gen, interesul este foarte ușor mai crescut în rândul bărbaților (40%) față de femei (35%).
Care poate fi sursa de business pentru centrele comerciale cu parcare modernă?
Având în vedere că populația țintă totală este 1.372.670 (femei și bărbați cu vârsta peste 18 ani, din mediul urban mare, cu venituri de peste 2.000 RON pe membru de familie, deținători de permis de conducere care conduc un autoturism cel puțin de 2 - 3 ori pe lună și folosesc parcările centrelor comerciale) și extrapolând la nivelul populației generale, putem deduce că 323.857 ar fi interesați să plătească pentru acest serviciu.
Respondenții interesați să plătească un astfel de serviciu au declarat în medie, că prețul corect ar fi până la 150 de lei pe lună.
Cum percep românii parcarea modernă ideală?
Într-o parcare modernă ideală, participanții la studiu au declarat că e optim un timp de 5 minute de la intrarea în parcare până la găsirea unui loc potrivit. Timpul ideal pentru deschiderea barierei și emiterea tichetului este de 12 secunde. De asemenea, în ceea ce privește modalitățile de plată 66% au declarat ca optează pentru plata cu cardul, 54% preferă numerar, 38% aplicație mobilă, 29% SMS, iar 15% preferă un abonament.
Ce beneficii sunt preferate în corelare cu folosirea parcării?
Pentru utilizatorul parcării moderne este relevant să primească (în această ordine): ore gratuite de parcare, decontarea sumei aferente parcării la prezentarea bonului de cumpărături și eventuale puncte de fidelizare.
Tritech Group este companie antreprenorială românească specializată în sisteme automate de parcare cu plată și bariere automate (import, instalare, integrare, mentenanță și service).
Reveal Marketing Research oferă soluții de cercetare de piață complete (tradiționale și digitale), strategie și consultanță în crearea mărcii și abordarea clienților, date rapide și de încredere în România și Europa Centrală și de Est.
Pentru mai multe detalii despre rezultatele studiului contactați