Ce probleme întâmpină românii când vine vorba utilizarea parcărilor?

În ceea ce privește utilizarea parcărilor libere, neorganizate, cea mai mare provocare pentru un șofer în România este dificultatea găsirii unui loc de parcare (77%). În cazul parcărilor organizate cu bariere, principala problemă este legată de limitarea la anumite tipuri de bancnote (39%).

Aceste informații se numără printre concluziile studiului „Percepția românilor referitoare la parcările moderne”, realizat de Reveal Marketing Research în luna iunie 2020 la solicitarea Tritech Group, furnizor și integrator de sisteme automate de parcare cu bariere.

 

Cine folosește parcările centrelor comerciale?

Studiul mai arată că dintre cei care folosesc autoturismul de cel puțin 2-3 ori pe lună, vizitează centre comerciale moderne și folosesc parcările aferente acestora de cel puțin 2-3 ori pe lună. Cei care conduc autoturismul zilnic sau aproape zilnic sunt mai degrabă bărbați (78%) și în cele mai multe cazuri se declară responsabili cu privire la decizia legată de alegerea parcării (96%). În ceea ce privește regiunea de proveniență a respondenților nu sunt diferențe semnificative.

Ce contează pentru vizitatorii unui centru comercial?

  • Să aibă o mare diversitate de magazine (82%)
  • Să le fi oferit o experiență anterioară plăcută (81%)
  • Să ofere o experiență de cumpărături completă – restaurante, spații de agrement, parcare (76%)
  • Să aibă o parcare modernă, amenajată (71%)
  • Să aibă program prelungit (66%)

Experiența de cumpărături completă e foarte importantă mai degrabă pentru respondenții din regiunea București-Ilfov (87%), iar existența unei parcări moderne, amenajate pentru respondenții din regiunea Banat-Crișana-Maramureș (78%).

Care sunt ocaziile pentru folosirea parcărilor amenajate cu bariere versus parcări gratuite?

51% dintre femeile care au răspuns la studiu preferă un loc într-o parcare cu plată atunci când merg la film sau în alte spații de agrement, iar 46% dintre acestea atunci când merg în centrul comercial cu familia.

În ceea ce privește distribuția pe regiuni, locuitorii din Muntenia preferă confortul și siguranța oferite de un loc de parcare cu plată când merg la film sau în alte spații de agrement.

Care este tipologia celor care preferă mai degrabă un loc de parcare plătit?

Persoanele intervievate au declarat că aleg parcările moderne cu plată, organizate cu avizier (număr locuri libere), cu semafor și semnalizatoare de locuri libere/ocupate în 35 % din cazuri în timp ce în 65 % din cazuri preferă să caute un loc gratuit de parcare. Se observă un procent mai ridicat în rândul tinerilor pentru preferința pentru locurile amenajate.

Care sunt principalele probleme întâmpinate la folosirea parcărilor libere și amenajate?

 În ceea ce privește folosirea unei parcări neamenajate principalele probleme identificate sunt: dificultatea găsirii unui loc liber (77%), distanța mare de la mașină la locul în care trebuie să ajungă (49%) și incertitudinea că mașina este în siguranță (47%).

Pe de altă parte, la parcările amenajate, cu bariere, principalul impediment este legat de limitarea la folosirea anumitor bancnote (39%). 38% dintre respondenți se tem că pot pierde tichetul, iar 37% indică problema lipsei alternativelor de plată.

Care sunt motivele pentru care este preferat un loc de parcare într-o zonă amenajată?

  • Asigurarea protecției autoturismului (89%)
  • Numărul mare de locuri de parcare (87%)
  • Automate de plată ușor de găsit (87%)
  • Timpul scurt petrecut pentru găsirea unui loc de parcare (87%)
  • Modalități multiple de plată (cash, card, SMS) – (84%)

Timpul scurt petrecut pentru găsirea unui loc de parcare este important mai degrabă pentru locuitorii din regiunea București-Ilfov (96%).

DESPRE TRITECH GROUP

Tritech Group este companie antreprenorială românească specializată în sisteme automate de parcare cu plată și bariere automate (import, instalare, integrare, mentenanță și service). 

DESPRE REVEAL MARKETING RESEARCH

Reveal Marketing Research oferă soluții de cercetare de piață complete (tradiționale și digitale), strategie și consultanță în crearea mărcii și abordarea clienților, date rapide și de încredere în România și Europa Centrală și de Est.

Pentru mai multe detalii despre rezultatele studiului contactați

teodora.adamache@tritech.ro

© 2020 Tritech Group - Toate drepturile rezervate